7.2.10

Hvem smugler katte?

Jeg blev simpelthen så forvirret i morges. Jeg var lige vågnet, og havde tændt for DR Update (man skal jo være.. opdateret?)
"Danmark er sammen med de øvrige skandinaviske lande omdrejningspunkt for omfattende kat-smugling der er med til at finansiere afrikanske terrorgrupper, som blandt andet tegneren Kurt Westergaard's overfaldsmand er tilknyttet."
Okay, Update-lady, rolig nu. For det første er det en alt for lang sætning til der overhovedet er nogen der kan huske hvad du startede med at sige. Bortset fra det der med kat-smugling.
Politiet vurderer at der hver dag bliver smuglet et ton af disse dyr gennem Danmark. Dér blev det så virkeligt mærkeligt. 1 ton katte? Hvor meget fylder 1 ton katte? Hvordan kan man smugle så mange eksemplarer af dette behårede dyr over landets grænser? Og hvad pokker har de med finansieringen af afrikanske terrorgrupper at gøre? Men det vigtigst af alt er: hvordan transporterer de dem? Og tak til google, jeg har fundet et svar!



Efter jeg blev færdig med gymnasiet er min matematik-skills gået helt i vasken. For et år siden ville jeg måske have regnet ud hvor mange lastbiler der skulle til for at smugle kattekillinger i små plastic-kasser. Okay, måske havde jeg ikke regnet det ud.

Da jeg efterhånden havde flere spørgsmål end svar blev jeg nødt til at undersøge sagen til bunds. Og du kan nok forstå jeg blev skuffet da jeg så hvad det hele handlede om.

Havd kan man lære af det her? Noget med at jeg sover for længe om søndagen og vågner totalt forvirret op. Og så er jeg altid nødt til at holde mig opdateret. Måske jeg bare skulle hoppe i seng igen?

No comments:

Post a Comment