8.2.10

COPENHAGEN FASHION WEEK

Kig lige på overskriften igen. Det står med STORE bogstaver. Flot, ikke? Det står nemlig også med store bogstaver på den officielle hjemmeside. Så original er jeg.


Ja, så står modeugen for døren igen. Jeg ved ikke en skid om mode. Men på en eller anden måde interesserer det mig alligevel. Det er nok mere idéen om mode end det er moden i sig selv der er spændende. Jeg kunne super godt tænke mig at komme til et fancy modeshow, men tøjet ville nok være det mindst interessante for mig. Jeg kan lige se mig selv sidde ved en catwalk totalt fokuseret på musikken der bliver spillet, de andre tjekkede mennesker der sidder omkring mig, for til sidst at kaste et blik op på selve catwalken. Jeg glæder mig dog stadig til modeugen, for der sker så mange ting rundt omkring. Her er en lille guide til noget af det jeg selv vil tjekke ud:

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF)
Messen ligger i Bella Center og det koster 185,- Med billetten har du også adgang til Gallery.

Gallery
Messen ligger i Forum

CPH Vision
Det foregår i Øksnehallen til 195,- og med billetten har du også adgang til Terminal-2

Terminal-2
Ligger på Otto Busses vej 5A

Mere om messerne på COPENHAGEN FASHION WEEK'S officielle side.

Yvan Rodic AKA Facehunter er i København under modeugen, så på med det lækre tøj, stil dig ud på gaden og lad dig fotografere! Hvis du ikke er så heldig at han stopper dig ude i sneen har du stadig en mulighed for at møde ham. Han signerer sin bog i Storm (St. Regnegade 1) på lørdag fra 14.00 til 16:00


Artrebels har indledt et større samarbejde med Hummel, og det ser meget spændende ud. Du kan læse mere om det og deres Show Home under modeugen her på deres blog.

Og så til det som det hele drejer sig om. De (sikkert) fantastiske fester! Der er et væld at vælge imellem, også for alle os dødelige. Her er et par af dem:

Soundvenue Fashion Week Party
Soundvenue holder som altid fest. Denne gang er det i Søpavillonen. Hvorfor de har valgt denne ret tamme location er mig en gåde jeg har tænkt mig at få løst på fredag. Festen starter kl 22 med musik fra jj, The Tough Alliance, Regnsky, Kasper Bjørke, Tomas Barfod, Djuna Barnes, Kenton Slash Demon og flere.

I AM Doir
På toppen af Illum ligger Illum Skyclub (i hvertfald denne aften) og hvis du vil med skal du bare skrive dig på gæstelisten her. Morten Breum, Rune RK, Mr. Møller og et par andre leger DJ's.

Sound of Copenhagen Release Party
Modeuge betyder selvfølgelig også at det er tid til en ny udgave af Sound of Copenhagen. Den fjerde i rækken udkommer i denne uge, og så er der release party. Det foregår på D'Angleterre på torsdag fra 17-21. Peter Visti står for musikken her.


Jeg kunne godt have sat sort/hvid billeder ind i teksten her, af diverse modeller i meget enkelt, dog lidt vintage-agtigt tøj med et skummelt blik, for at gøre det hele lidt mere fashion-agtigt. Det gør jeg så ikke.

No comments:

Post a Comment