11.3.10

Hvad sker der, Movia?

Når man nu bor dejligt langt ude på landet og arbejder i København er man rimelig afhængig af den offentlige transport. Og føj hvor jeg hader det!




I dag ventede jeg på bussen (der går én gang i timen) i 10 min for derefter at ringe til movia for at høre om bussen var forsinket. Forsinkelser kan ske, det er der jo ikke meget at gøre ved. Men bussen var ikke forsinket. Manden fra movia kunne fortælle mig at bussen var kørt for tidligt! Men da de åbenbart har en gylden regel om at det er ok at køre op til 4 min før tid, ville han ikke gå videre med det.
Hvad pokker er det for en politik at have på det område?! Jeg kan slet ikke se logikken i at køre for tidligt. I hvilken situation kan det være nødvendigt at køre for tidligt? Hvis ruten kører hurtigere end beregnet holder man da inde ved et stoppested indtil tiden har intet bussen igen.
Selv hvis der er situationer hvor det er nødvendig at køre for tidligt, er 4 min så ikke ret meget?

Og hvor i alt dette bliver de rejsende oplyst om dette før de står i suppedasen?

Jeg bruger mange penge på transport om måneden. Jeg har ikke rigtigt noget alternativ. Men nogle gange ville jeg ønske at jeg havde.

Puuha, så blev der lige pustet ud.

Location:Stationspladsen,Stenløse,Danmark

No comments:

Post a Comment